In onze digitaal verbonden wereld blijven sociale media, sites als Facebook, Twitter en YouTube, enorm stijgen in populariteit en gebruik. Alsof dat nog niet genoeg is… volgens de website Knowem.com zijn er meer dan 590 populaire en opkomende sociale netwerken, wie had dat gedacht!
En nog belangrijker, wie kun visit https://vinyadmedia.nl/ je bijhouden?
Geloof me, als je dat niet kunt, ben je niet de enige!
Met zoveel keuzes worstelen ondernemers en eigenaren van kleine bedrijven om het juiste sociale platform te vinden om zich op te concentreren, omdat hun tijd en middelen voortdurend beperkt zijn.
Er gaat geen week voorbij zonder dat een klant mij deze vragen stelt:
Op welk social media platform zou ik me volgens jou moeten richten om meer klanten te krijgen?
Moet ik proberen alle grote sociale mediaplatforms voor mijn bedrijf te veroveren?
Het is niet makkelijk voor mij om te zeggen gebruik dit social media platform en niet dat social media platform om klanten te krijgen. Net als andere marketingmogelijkheden heeft elk social media-platform voor- en nadelen. Uw primaire focus moet het creëren van een strategie zijn en een serieuze planning maken om meer ideale klanten aan te trekken om inkomsten te genereren.
Laten we eens kijken naar wat als de top vijf wordt beschouwd en hoe u deze socialemediatools voor bedrijven kunt gebruiken:
Dit is de nieuwe jongen in de buurt op slechts twee jaar oud. Als je aan Pinterest denkt, onthoud dan het gezegde “een foto zegt meer dan duizend woorden?” Het idee is dat je interessante foto’s “vastspeldt” op je virtuele bord. Als je een bedrijf hebt dat afhankelijk is van de visuele effecten van afbeeldingen, dan is Pinterest iets voor jou, maar je komt er niet in zonder een uitnodiging.
LET OP: Als je een uitnodiging wilt, laat het me dan weten in de reacties hieronder.
Twitteren
Twitter zakelijk gebruiken is misschien wel DE beste marketingtool ooit. Twitter is 6 jaar oud, maar bedrijven zien de waarde niet in, zien het als een lead of een verkoopgenererende tool. Velen beschouwen Twitter nog steeds als iets anders op hun “to-do”-lijst. Het toevoegen van Twitter aan uw marketingplan biedt een gratis en gemakkelijke mogelijkheid om winstgevende nieuwe markten te bereiken. Alles wat je nodig hebt is 140 tekens en in slechts een paar minuten kun je verkeer, leads en verkopen genereren via Twitter.
Het maakt niet uit hoeveel “Vind-ik-leuks” je hebt als niemand betrokken is of luistert. Facebook gaat over sociaal zijn en organisch mensen aantrekken die oprecht geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten. U kunt Facebook op verschillende manieren gebruiken voor zijn zakelijke potentieel, bijvoorbeeld; een bedrijfspagina maken, uw merk opbouwen en pay-per-click-advertenties gebruiken.
Het zal je verbazen, het gemiddelde inkomen op LinkedIn is 100.000 en van de top vijf zijn zij de oudste. Naar mijn mening is LinkedIn echter GEEN sociaal netwerk maar meer een zakelijk netwerk. De echte kracht van het zakelijk gebruik van LinkedIn zit in hun 1,2 miljoen groepen waar je alles kunt vinden, van Apples tot Zen. Zoals je kunt zien, zit je doelgroep daar ook ergens tussenin.
Google+
Meer traffic naar je website of blog genereren? Stop met het negeren van Google+! Serieus, het gaat niet weg. Als u wilt dat mensen u, uw product of dienst op internet kunnen vinden, MOET U Google+ GEBRUIKEN, dit is niet langer optioneel. Bekijk deze vijf redenen waarom u Google+ nodig heeft als onderdeel van uw online marketing- en SEO-strategie.
© 2012 RisingStarIdeas.com – Alle rechten wereldwijd voorbehouden.
Tonya R. Taylor, oprichter van SavvyBizBuilder.com, stelt ondernemers in staat slimme manieren te vinden om hun website te gebruiken om een GROTE online aanwezigheid op te bouwen die niet waardeloos is.